Home/Online media/Het gebruik van content in B2B marketing Het gebruik van content in B2B marketing In een recente nieuwsbrief van het Amerikaanse Arketi Group stond een interessant artikel, dat vrij vertaald luidde “Is uw marketing content-strategie nog steeds unidimensioneel?”. 2010-05-11Comment Arketi Groep zegt dat business-to-business bedrijven dit jaar ongeveer een derde van hun totale marketingbudget zullen investeren in het ontwikkelen van content om hun activiteiten op het vlak van prospectenbeheer te “voeden”, zeg maar “lead nurturing”.Maar tegelijk zegt het bedrijf dat, ondanks deze content-investeringen, voor velen de return laag zal zijn. De vraag is natuurlijk waarom. En dat is waar het artikel een antwoord probeert op te geven.Wat er volgens Arketi Group vaak ontbreekt is "een uitgebreide, goed doordachte en omvattende content-strategie". Wat zijn de elementen van zo een strategie? Laat ons beginnen met te zeggen wat het volgens Arketi Group niet moet zijn. "In deze tijden van uitdagingen om de aandacht te wekken, ultra-segmentatie en over-marketing in B2B omgevingen, is de traditionele benadering van het ontwikkelen van een paar white papers, case studies en data sheets en deze vervolgens massaal uit te sturen naar een lijst van alle prospects en klanten, in de hoop een hoge “download rate” te bereiken, definitief voorbij".Het gebruik van content voor business-to-business marketingdoelstellingen is inderdaad meer dan het eenvoudigweg “pushen” (ook de tijden van broadcasting zijn voorbij…) van content die het zelfde is voor iedereen. In B2B marketing, moet de content aangepast worden in functie van de fasen in de levenscyclus van de klant. Segmentering, targeting en het aanpassen van de vorm en het formaat van de content zijn hierbij cruciaal. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address