De convergentie van e-mail en social media: de Generation Y invalshoek

Eerder deze maand publiceerde het Amerikaanse eMarketer een rapport dat er duidelijk op wijst dat sociale media absoluut geen concurrenten zijn voor e-mail marketing, zoals al een tijdje werd beweerd. In een volgende editie van Inside hebben we trouwens wat gegevens en grafieken uit het rapport.

post-image-3

Op het befaamde Social Media Today staat een artikel waar de Britse social media expert Giedrius Ivanauskas het rapport vanuit een specifieke invalshoek bekijkt: Generation Y.

Daarin staat te lezen dat die nieuwe generatie uiteindelijk niet zo verschillend is van andere generaties als het op technologievlak aankomt.

Wel is het zo dat ze als ‘multitaskers’ meer communicatiemiddelen (tegelijk) gebruiken dan anderen.

Volgens de auteur (en eMarketer) komt het uiteindelijk neer op het aanbieden van meer communicatieplatformen, “sharing opportunities”, controle door de consument en het aanbieden van de juiste vormen van content.

En, zoals Ivanauskas besluit op Social Media Today: hét medium van de toekomst zou hier wel eens video kunnen zijn.

Lees meer hier

Back to top button
Close
Close