E-mailmarketing: enkel onderwerpregels testen volstaat niet

Het testen van onderwerp regels (“subject lines”) is een veel gebruikte praktijk bij e-mail marketeers. Door verschillende van die regels in een campagne te testen, kunnen ze immers zien welke tot de beste conversie leidt.

post-image-3

Maar gewoon testen volstaat blijkbaar niet als je echt goed wilt scoren in een e-mail marketing.

Volgens een white paper van het Amerikaanse StrongMail is het cruciaal dat je de effectiviteit ervan in realtime test in plaats van een paar testen te doen, en vervolgens de onderwerpregels te gebruiken die leken te werken en ze in een langetermijnstrategie in te passen.


Eén en ander staat te lezen in dit (Engelstalige) artikel waar het belang van de onderwerpregel ook nog eens wordt herhaald.


De onderwerpregel wordt er vergeleken met de titel van een boek.


Vrij vertaald : “De titel schreeuwt ‘koop me’ naar iedereen die op zoek is naar een goed boek over een bepaald onderwerp. Je onderwerpregel schreeuwt iets als ‘open me, lees me, ik heb iets voor je, toe, asjeblief?’”


De onderwerpregel wordt door veel e-mail marketeers nog al te vaak over het hoofd gezien of op de verkeerde manier ingezet (of liever: op basis van de verkeerde methodes).


In realtime testen is echter wat we eigenlijk zouden moeten doen.

Back to top button
Close
Close