Meer en meer bedrijven aangetrokken door Facebook

Facebook wordt meer en meer een eersterangs communicatiekanaal voor privébedrijven. Of het nu de Olympische spelen in Vancouver zijn, Citroën of Eurostar, het sociale netwerk wordt geprezen voor zijn informatieverstrekkende capaciteiten.

post-image-3

Na particulieren, beginnen nu ook bedrijven massaal te investeren in Facebook om hun communicatie te verbeteren. Van eenvoudig gadget voor internauten wordt Facebook nu een volwaardig promotietool. Het Internationaal Olympisch Comité heeft nu meer dan 1 miljoen fans op zijn Facebookpagina. Tijdens “piekuren” worden wel tien inschrijvingen per seconden vastgesteld. Meer dan 55% van de fans zijn vrouwen en één derde zijn jonger dan 17 jaar.

Ander voorbeeld: Citroën heeft zijn toekomstige DS4 voorgesteld op Facebook. De groep stelde de officiële versie van de DS High Rider voor, een autoconcept van de Franse autoconstructeur die de DS4 voorafgaat. Na de online presentatie gaat Citroën het voertuig ook voorstellen op het autosalon van Genève, van 4 tot 14 maart. Ten slotte maakt ook Eurostar gebruik van Facebook en Twitter om haar reizigers beter te informeren.

Serge Leblal
Meer informatie op http://www.lemondeinformatique.fr

Back to top button
Close
Close