Mensen besteden meer tijd aan social media

Eind vorige maand heeft de Nielsen Company enkele gegevens op haar nielsenwire blog vrijgegeven  met betrekking tot het wereldwijde gebruik van social media, om precies te zijn in tien landen.

post-image-3
Om te beginnen stelde de Nielsen Company vast dat de globale tijd die `gebruikers` aan social media sites besteden, gestegen is met 82% op een jaar-tot-jaar basis.

De ‘social media adopion’ groeit dus en sociale media worden stilaan mainstream.

Allicht speelt ook de recessie een rol. Eerdere studies vonden immers dat mensen in deze tijden van recessie minder ‘buiten komen’ (en dus geld uitgeven) en vaker achter de PC en op Internet zitten.

Verder heeft Nielsen vastgesteld dat de consumenten in de tien landen die zij volgen in december 2009 meer dan 5,5 uur besteedden aan social networking sites (waaronder Twitter).

In december 2008 was dat iets meer dan drie uur. Niet alleen de gespendeerde tijd steeg, ook "het totale verkeer op social networking sites is in de afgelopen drie jaar gegroeid ".

Verder blijkt dat social networks en blogs de "meest populaire online categorie" zijn, wat inhoudt dat, vanuit het standpunt van de gespendeerde tijd, zij boven alle andere online activiteiten of bestemmingen uitsteken.  

Online games en instant messaging volgen na social networks en blogs.

Als we kijken naar de bestede tijd per persoon, zien we dat Australië het best scoort, gevolgd door de VS, UK en Italië. In elk van deze vier landen is de gemiddeld bestede tijd per persoon hoger dan zes uur.

Vanuit een ‘uniek publiek’ perspectief, leidt de VS duidelijk de groep met ongeveer drie keer zoveel unieke bezoekers dan nummer twee, Japan. De rest van de top 5 bestaat uit (in volgorde) Brazilië, Engeland en Duitsland.

Ten slotte dit: de top Amerikaanse sociale media site is duidelijk Facebook, gevolgd door MySpace dat weer bezoekers verliest.

Meer hier.
Back to top button
Close
Close