Home/E-mail marketing/De beste dag om B2B e-mails te versturen De beste dag om B2B e-mails te versturen In B2B-omgevingen, is het doorgaans beter om je e-mails niet tijdens het weekend te versturen. Dit lijkt vanzelfsprekend maar het is niet zo, want soms zijn er uitzonderingen. 2010-01-13Comment Je zult merken dat in het algemeen het verkeer op B2C-media in het weekend stijgt en het verkeer op B2B-media daalt.Anderzijds kan het verkeer op B2B-media in het weekend al eens hoger liggen dan je zou verwachten. Waarom? Soms is het een gelukstreffer: iemand met veel volgelingen op Twitter heeft bijvoorbeeld besloten om een tekst op je medium te retweeten. Of een website met veel bezoekers heeft besloten om een artikel te schrijven en te verwijzen naar je site.En soms is het omdat het weekeinde voor veel marketing professionals het enige moment is in de week waarop ze kunnen ‘bijlezen’ of ‘bijleren’.In elk geval, wees heel voorzichtig met algemene regels. Maar toch zijn de meeste experts het erover eens dat B2B-e-mails het best op dinsdag, woensdag en donderdag worden verstuurd, met als voorkeur dinsdag en donderdag.Waarom niet op maandag? Kijk naar hoe je je zelf gedraagt op je eerste dag op het werk, je bent waarschijnlijk nog steeds aan het bekomen van wat je in het weekend hebt gedaan, en er staan je misschien nog een hoop taken op te wachten die je in de voorafgaande week niet kon afwerken.Waarom niet op vrijdag? Ga eens na hoe je op vrijdag denkt over het komende weekeinde. Bovendien is het het einde van de week en je kunt alles wat met je job te maken heeft stilaan moe zijn.Je vraagt je misschien af: wat is dan de beste dag voor mijn bedrijf? Het antwoord: test je mailings op verschillende dagen en kijk wat het beste werkt voor jou.Studies toonden aan dat meer dan 70% van alle e-mails worden verstuurd op dinsdag, woensdag en donderdag. Er wordt ook vaak gezegd dat meer dan 60% van alle e-mails worden geopend tussen dinsdag en donderdag.Maar onthoud dit: het is niet omdat de meeste mensen het eens zijn over iets, dat het ook de absolute waarheid is. Elk bedrijf, elke doelgroep is elke dag anders. Daarom is het belangrijk om te testen en te blijven testen. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address