Internet van toenemend belang voor onafhankelijke reisadviseurs

Onafhankelijke reisadviseurs zullen in toenemende mate rekening houden met de mogelijkheden van het internet om klanten aan te spreken en diensten en producten bekend te maken. Dat heeft Travelcoop, een Belgisch netwerk van zelfstandige reisagenten, woensdag meegedeeld tijdens een persconferentie over de rol van de onafhankelijke reisagent in 2010.

post-image-3

Meer technologie en innovatie, meer opleidingen voor het baliepersoneel, permanente evaluatie van het partnership en het beter doorgronden van de markt om sneller te kunnen reageren. Dat zijn volgens Travelcoop de prioriteiten voor 2010 en de volgende jaren.

De ROPO-klant wordt daarbij aanzien als een typische klant van Travelcoop. ROPO staat voor Research Online, Purchase Offline, wat inhoudt dat klanten zich op het internet informeren en vervolgens bij een reisadviseur aftoetsen, om tot de ideale prijs en reis te komen. 

"Het internet drukt onmiskenbaar zijn stempel op de maatschappij. De Travelcoop-reisadviseur is in 2010 al ver voorbij de stelling dat het internet een bedreiging is", luidde het. "Travelcoop ziet in het web een belangrijk middel om te communiceren, om tot interactie te komen en de klant te overtuigen om naar kantoor te komen."

Travelcoop benadrukte voorts dat de reisbureausector in Vlaanderen een gezonde sector blijft, ondanks de crisis. De huidige vakantietrends - onder meer de toenemende populariteit van doelgroepreizen en het feit dat steeds meer mensen tijdens hun vakantie behoefte hebben aan een "uitdaging" - spelen in het voordeel van de onafhankelijke reisadviseur, zo wordt benadrukt.

Back to top button
Close
Close