Home/Online media/Strijd tussen Google en Apple laait op Strijd tussen Google en Apple laait op CEO Andy Miller van Quattro Wireless heeft bevestigd dat Apple Quattro Wireless heeft gekocht. Het bedrijf is specialist in het aanbieden van advertenties op mobiele apparaten. Apple zou 275 miljoen dollar hebben betaald voor het bedrijf. 2010-01-07Comment Het is onduidelijk wat Apple wil gaan doen met de aankoop van Quattro Wireless. Mogelijk is het een middel om concurrentie te bieden aan marktleider Google. Google kocht onlangs AdMob voor 750 miljoen dollar. AdMob is op dit moment hofleverancier van advertenties in iPhone applicaties. De aankoop van Google wordt momenteel getoetst aan de Amerikaanse antitrustwetgeving. Met de aankoop van Quattro Wireless zou Apple advertentiemogelijkheden kunnen aanbieden aan software ontwikkelaars voor iPhone applicaties en de iSlate, de langverwachte Apple Tablet.John ElyanaMeer informatie over http://www.lemondeinformatique.fr Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address