Home/Regies/Google koopt technologie ter personalisering van online ads Google koopt technologie ter personalisering van online ads Na AdMob en Gizmo5, kondigde Google de overname aan van Teracent, een nieuw bedrijf dat gespecialiseerd is in de personalisatie van online publiciteit. De zoekmachinereus wil de overname nog in de loop van dit kwartaal voltrekken. Het overnamebedrag is niet bekend. 2009-11-26Comment Teracent is een bedrijf dat gespecialiseerd is in op maat gemaakte banneradvertenties. Teracent heeft de technologie in huis waarmee advertenties grafisch op maat kan aanbieden gebaseerd op wie er naar kijkt.Teracent baseert zich op leeralgoritmen om online reclame op een persoonlijke wijze tot bij de webgebruiker te brengen.Deze elementen worden gecombineerd met andere variabelen zoals geografische localisatie, taal, webinhoud, het uur van de dag, enz…“Deze technologie zal adverteerders helpen betere resultaten te halen uit hun webcampagnes,” legt Neal Mohan, Vice President of Product Management, en Joerg Heilig, Engineering Director bij Google. Van deze tools zullen zowel Google-adverteerders kunnen gebruikmaken als klanten van de overgenomen reclameregie DoubleClick.Teracent is, volgens de eigen website, op dit moment partner van Yahoo op het gebied van mobiel adverteren. Het is nog onduidelijk wat de overname van Google betekent voor de samenwerking met Yahoo. Maryse GrosMeer informatie: http://www.lemondeinformatique.fr/ Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address