Home/Social networking/Facebook luidt de doodsklok voor Beacon Facebook luidt de doodsklok voor Beacon Beacon, een programma voor doelgerichte marketing bij Facebook dat iets meer dan twee jaar geleden gelanceerd werd, is dood en begraven. 2009-09-23Comment Nadat er in augustus 2008 een collectieve procedure opgestart werd omdat de tool inbreuk zou maken op de privacy, heeft Facebook verkozen om tot overeenstemming te komen met de betrokken partijen, liever dan het tot een proces te laten komen.Volgens de voorwaarden van dit akkoord verbindt het bedrijf zich ertoe om alle sporen van Beacon volledig te wissen. Het zal ook 9,5 miljoen dollar uittrekken om een onafhankelijke stichting op te richten die projecten moet financieren ter promovering van de privacy en de online veiligheid. De voorwaarden van het akkoord bepalen dat tot een derde van dit bedrag gebruikt zou kunnen worden om de advocaten te betalen van 20 van de eisers. Vooraleer van kracht te worden zal het akkoord echter nog bekrachtigd moeten worden door de districtsrechtbank van Californië in San Jose, waar de klacht oorspronkelijk ingediend werd.Marie CaizerguesMeer info op http://www.lemondeinformatique.fr/ Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address