Home/Web Analytics/Adobe koopt Omniture voor 1,8 Md dollar Adobe koopt Omniture voor 1,8 Md dollar Adobe kondigde aan dat het Omniture wil kopen, specialist in de analyse van websites, voor 1,8 Md$ cash, wat neerkomt op 21,50$ per aandeel. Een bedrag dat volgens Adobe de gemiddelde sluitingsprijs van de laatste 30 dagen met bijna 45% zou overschrijden. 2009-09-17Comment Met deze operatie kan de uitgever van Flash, Dreamweaver en Acrobat de hand leggen op een reeks tools waarmee de populariteit gemeten kan worden van verschillende online media, webapps en webpagina`s. Dit soort producten is steeds meer in trek bij bedrijven die zich bezig houden met online reclame, communicatie of verkoop. Zij kunnen hiermee uitvinden hoe zij de online content kunnen maken die het meest efficiënt is in functie van hun doelpubliek.De twee bedrijven hopen dat de koop voor het einde van het 4e fiscale trimester van Adobe gevalideerd kan worden, voor 27 november dus. Omniture zal dan een nieuwe afdeling worden van de uitgever, en zal onder leiding blijven staan van de huidige CEO van het bedrijf, Josh James.Emmanuelle DelsolMeer info op http://www.lemondeinformatique.fr Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address