Home/Online media/Google nog altijd ver voor Bing en Yahoo, zelfs bijeengevoegd Google nog altijd ver voor Bing en Yahoo, zelfs bijeengevoegd Volgens Comscore, de specialist van metingen op het internet, zijn de gebruikers van Google erg trouw aan de zoekmachine. 2009-08-19Comment Dat zou alvast moeten uitleggen waarom Google in juni ging lopen met 65% van de 15 miljard zoekopdrachten op het Amerikaans grondgebied, en slechts 19,6% overliet aan Yahoo en 8,4% aan Bing van Microsoft, nog altijd in bèta. In vergelijking met de voorbije maand hebben de inspanningen die de uitgever uit Redmond gedaan heeft om Bing te promoten geen noemenswaardig effect gehad: het aantal consultaties bleef op hetzelfde niveau als bij zijn voorganger.Maar Comscore is begin augustus een partnerschap aangegaan met Microsoft. De twee bedrijven willen samen een tool op punt stellen om online reclamecampagnes op te volgen, de Reach and Frequency Planner (RF Planner). Sindsdien heeft het bedrijf een nieuw persbericht uitgebracht, dat de markt dieper analyseert dan enkel het marktaandeel. Indien Google zoveel succes heeft, dan is het omdat haar gebruikers gemiddeld 54,5 zoekopdrachten per maand uitvoeren. De Yahoo gebruikers slechts 24,5 en Bing slechts 14,3 opdrachten. Comscore heeft ook belangstelling voor de "penetratie" van de drie voornaamste zoekmachines op de markt. Waar die van Google 84% bereikt, ligt de tandem Yahoo en Microsoft niet ver achter: zij hebben volgens Comscore een penetratiegehalte van 73,3%.Eli Goodman, "Search Evangelist" bij Comscore, licht verder toe dat er voor de tandem een echt buitenkansje te rapen ligt, als men weet dat 75% van de gebruikers elk van de drie zoekmachines gebruikt op een maand tijd. In haar persbericht haalt het een ander bedrijf aan, Covario, waarvan de woordvoerder uitlegt dat de tandem Yahoo/Microsoft ongeveer 30% van de markt van de zoekmachines binnen het bereik van de adverteerders brengt. Een percentage dat exact overeenkomt met een belangrijke drempel: eens die overschreden, zijn de adverteerders bereid om met campagnes van nationale omvang te beginnen.François Lambel - meer info op http://www.lemondeinformatique.fr/ Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address