Home/Online media/Belg gevoelig aan « call to action » reclame Belg gevoelig aan « call to action » reclame Volgens een studie van Mediaedge:cia (media-agentschap van de WPP groep) is de consument gevoeliger aan campagnes die kortingen, terugbetalingen of gratis producten voorstellen in tijden van crisis. 2009-05-29Comment In een reclame wordt de “call to action” gebruikt om reactie op te wekken. De consument wordt gestimuleerd door een simpele boodschap als ‘surf naar...’ of ‘stuur een sms naar...’. In ruil daarvoor krijgt hij informatie, een korting, een terugbetaling of een gratis product. Deze techniek dient ook om de consument te stimuleren mee te doen aan een wedstrijd.Volgens de resultaten van de studie toont 22% van de Belgen zich geïnteresseerd door een call to action in een crisisperiode. Met een meerderheid voor de vrouwen (26,2%) ten opzichte van de mannen (17,4%). Het zuiden van het land toont met 29,2% meer interesse in tijden van crisis dan de 16,4% in het noorden.Meer dan 40% van de Belgen toont zich bereid te reageren op reclames met een “call to action” voor het verkrijgen van een korting, een terugbetaling, gratis producten of extra informatie. De deelname aan wedstrijden daarentegen tekent een veel zwakkere score op. Om precies te zijn wordt 45,8% gestimuleerd door een “call to action” om een terugbetaling of korting te krijgen: 50% in het noorden en 41% in het zuiden van het land. De 55- tot 64-jarigen tonen de meeste interesse in een korting of terugbetaling (57,8%).De gratis producten worden erg gewaardeerd: 44,8%, maar leeftijd speelt een rol: de jongsten (15- tot 44-jarigen) en de vrouwen tonen meer interesse voor het verkrijgen van gratis producten. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address