Dun & Bradstreet lanceert faillietofniet.be

D&B, wereldmarktleider als leverancier van globale bedrijfsinformatie, lanceert een informatieve website. Wekelijks gingen er vanaf juli 2008 zowat 150 bedrijven failliet. Dat is verrassend veel. De website biedt de meest accurate informatie over wie in België vanaf juli 2008 failliet ging.

post-image-3

Met de website, wil het bedrijf de mogelijkheid geven snel na te kijken of zakenpartners failliet gingen tussen 1 juli 2008 en nu, en waar het faillissement wordt afgehandeld. D&B verzamelt dagelijks alle uitspraken van de rechtbanken en voedt daarmee de nieuwe website. Die biedt zo de meest accurate informatie over faillissementen in België in 2009.

Danny Vanden Herrewegen, Managing Director bij D&B, licht het belang van de minisite toe: “Op www.faillietofniet.be kunnen ondernemers zelf in enkele seconden opzoeken welke bedrijven de voorbije 11 maanden failliet gingen. Wekelijks waren dat er dit jaar ongeveer 150. De minisite vergroot de kans dat bedrijven mogelijks nog een deel van hun geld te zien krijgen van een failliet bedrijf. Bij de failliete bedrijven staat namelijk ook welke curator belast is met het specifieke dossier”.

D&B benadrukt de tekstkarren van faillietofniet.be één uiting zijn van een veel ruimer opgevatte mediacampagne. D&B liet deze campagne extern uitwerken. Dat bureau moet dan ook nagaan onder welke voorwaarden het plaatsen van de tekstkarren langs de openbare weg wettelijk kan.

Back to top button
Close
Close