LinkedIn blaast zes kaarsjes uit

LinkedIn viert zijn zesjarig bestaan met 40 miljoen leden over de hele wereld. Dit in schril contrast met de 22 miljoen leden een jaar geleden (+82%). In Europa telt het professioneel social network 10 miljoen inschrijvingen.

post-image-3

Maar LinkedIn heeft het nog steeds wat moeilijk zich echt in te burgeren met een sterk economisch model. Dat laatste bestaat uit vijf belangrijke pijlers: premium abonnementen, reclame, bedrijfsruimte, onderzoekspublicaties en vacatures. Het bedrijf is slechts sinds 2,5 jaar rendabel. Ze realiseerden een omzet van 100 miljoen dollar in 2008, maar weigeren nu nog enige communicatie over de inkomsten.

Intussen werden al elf applicaties ontwikkeld voor het social network, waaronder Slide Share, Blog Link, waarmee je je profiel kan linken aan je blog, en My Travel, een applicatie voor de iPhone. Even ter vergelijking: Facebook telt 200 miljoen leden en heeft 52.000 applicaties. LinkedIn is weliswaar professioneler gericht dan pakweg een Facebook, maar toch hebben ze het moeilijk in deze social network tijden.

Miléna Nemec-Poncik

Meer info op http://www.lemondeinformatique.fr/.

Back to top button
Close
Close