Belgische website wint Favourite Website Award

Een internationale jury heeft besloten om www.generationmovieproject.be zaterdag 28 maart de Favourite Website Award (FWA) toe te kennen. De site werd ontwikkeld door reclamebureau Famous en is het online platform waar jongeren foto’s kunnen opladen om een rol te spelen in de nieuwe tv-spot van Proximus Generation.

post-image-3

Op thefwa.com worden websites van over heel de wereld in de kijker gezet, nadat ze geselecteerd zijn door een internationale jury. Op zaterdag 28 maart is de Belgische website www.generationmovieproject.be ‘site of the day’. Het Brusselse reclamebureau Famous ontwikkelde de website voor een campagne van Proximus Generation: een getekende spot loopt momenteel op televisie en jongeren worden opgeroepen om foto’s op te laden op de website. De ingestuurde foto’s worden dankzij de stopmotion-techniek achter elkaar geplaatst en vormen zo de uiteindelijke tv-spot.

Jonathan Detavernier, hoofd van Famous Interactive: “Onze programmeurs en designers zijn er in geslaagd om een site te bouwen die heel gebruiksvriendelijk is, maar toch de nodige complexe functionaliteiten biedt om zelf een versie van de spot te maken. Omdat iedereen verschillende foto’s per frame kan uploaden, krijgen we op die manier honderden verschillende versies van dezelfde spot.”

Back to top button
Close
Close