Home/Web Analytics/Google introduceert semantiek in zoekresultaten Google introduceert semantiek in zoekresultaten Google is tegenwoordig op zoveel vlakken bezig dat je bijna zou vergeten dat het in de eerste plaats nog steeds een zoekmotor is. En slechts een kleine verandering in de manier van opzoeken doet ons daar weer aan denken. Google lanceert twee nieuwigheden. 2009-03-26Comment De eerste nieuwigheid betreft semantiek in de zoekresultaten. Waar Google eerder simpelweg alle webpagina’s toonde waar de sleutelwoorden in voorkwamen (hetzij rechtstreeks, hetzij onrechtstreeks), gaat de motor zich nu interesseren in de betekenis van woorden. Concreet betekent dit dat de motor onderaan de pagina resultaten gaat weergeven die verband houden met de trefwoorden. Een voorbeeldje: als er gezocht wordt op “scheiding der machten”, zullen nu ook “uitvoerende macht”, “wetgevende macht” en “rechterlijke macht” weergegeven worden. En in het Engels word je zelfs verwezen naar de Amerikaanse staat.De tweede nieuwigheid betreft dan weer taalopzoekingen, en in het bijzonder de opzoekingen met meer dan drie sleutelwoorden. Google geeft nu een presentatie van meer gedetailleerde resultaten (gaande tot 5 of 6 lijnen) en de sleutelwoorden worden vetgedrukt weergegeven.Marie CaizerguesMeer info op http://www.lemondeinformatique.fr/. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address