Prophet start ook in 2009 positief

Microsoft deed beroep op Prophet om de lancering van Windows Live 3 op een levendige manier in de kijker te zetten. De interactieve campagne, die over anderhalve maand heen liep, werd opgehangen aan 7 ‘endorsers’ die elk met Windows Live aan de slag gingen, en in functie van hun doelgroep en activiteiten telkens nieuwe diensten naar voor schoven.

post-image-3

De bekende Belgen van dienst (Adamo, Miss België, Pieter Aspe, Sylver, Joshua, Yves Mattagne, Dirk de Prins) gebruikten het Windows Live platform meteen als dialoogmedium om met hun fans in contact te komen, eigen content in première uit te wisselen, en zo hun sociaal netwerk online uit te bouwen. Een wedstijdluik nodigde de deelnemers uit om de inhoud van die profielpagina’s te verkennen, en zo meteen vertouwd te geraken met o.a. Skydrive, de nieuwe foto-toepassingen, de vernieuwde messenger features, enz.

De campagne werd op gang getrokken door een gerichte e-DM golf naar alle gebruikers van MSN, Hotmail en aanverwante diensten, en aangevuld met homepage takeovers, wedstrijdbanners, rich media formats, … die tegelijk de vele adverteermogelijkheden op het Microsoft platform in de verf zetten.

Back to top button
Close
Close