Interactieve radio stapt nieuw tijdperk in

5 januari, 6 uur ʻs morgens: De gloednieuwe hitradio MNM speelt haar allereerste nummer, en dat is ook online te horen. Tegelijk met Milk Inc. op de Radio startte MNM een online conversatie via haar website. MNM lanceerde bij deze samen met ONE Agency een totaal nieuw soort internetradio concept.

post-image-3

MNM gaat dus een stap verder met haar website. Via de website kunnen de bezoekers live meeleven met alles wat in de studio gebeurt en deel worden van de conversatie. Het site concept is opgebouwd rond een microblogging idee, een concept dat vandaag opgang kent dankzij websites zoals Twitter en Facebook. De luisteraars bouwen mee aan de radioprogramma`s door op de items te reageren in een korte commentaar.

Microblogging is een vereenvoudigde vorm van het populaire bloggen. De boodschappen op een microblog zijn meestal niet langer dan een SMS en worden meerdere keren per dag tot zelfs meerdere keren per uur geupdatet. Het concept van microblogging werd geïntroduceerd door Twitter en verder gepopulariseerd in de zogenaamde "news feed" op Facebook.

Back to top button
Close
Close