2009 wordt moeilijker voor e-mail marketeers

Uit de ‘2009 Marketing Almanac’ van het Amerikaanse ExactTarget blijkt dat volgend jaar een moeilijker jaar wordt voor de e-mail marketing.

post-image-3

Het bedrijf verwacht dat zowat alle klassieke e-mail marketing parameters zullen dalen in 2009: open rates, doorklikratio’s en conversieratio’s. De reden daarvoor is volgens ExactTarget te zoeken in een overvloed van ‘slechte e-mails’ van marketeers die pogen het hoofd boven water te houden (in deze economisch moeilijkere tijden).

In zijn gratis te downloaden ‘Almanac’ geeft het bedrijf tips op vlak van e-mail maar ook andere digitale DM-technieken (zoals SMS) om het verschil te kunnen maken. ExactTarget geeft vijf trends voor volgend jaar.

1. Een toename van de concurrentie voor de inbox van de consument: 48% van de marketeers in de VS zijn van plan om hun e-mail marketing inspanningen te verhogen. Ook bij ons staat e-mail marketing hoog genoteerd omwille van zijn directe respons.

2. Een grotere waaier aan media zal worden ingezet, vooral SMS.

3. Meer marketeers zullen gebruik maken van ‘cloud computing’.

4. Een toenemende integratie van data uit systemen voor CRM, e-commerce, webanalyse en zelfs financiën zullen de e-mails gepersonaliseerder en relevanter maken, targeting dus.

5. Het succes van de e-mail boodschappen zal niet afhangen van van ‘waanhoopstactieken’…

Je kunt de ‘Almanac’ hier downloaden.

Back to top button
Close
Close