Microsoft Advertising commercialiseert reclameruimte op Orange World

Voor Microsoft en Mobistar wordt 2009 het jaar van de mobile advertising. Beide partijen hebben dan ook een akkoord ondertekend.

post-image-3

Vanaf heden zal Microsoft Advertising immers online reclameoplossingen aanbieden op Mobistar zijn mobiele portaal, Orange World. In concreto kunnen adverteerders via Microsoft Advertising de 300.000 maandelijkse unieke bezoekers bereiken met gepersonaliseerde banners en tekstlinks.

In de aankondiging krijgen we nog een aantal cijfers waaruit moet blijken dat de mobiele telefoon het reclamemedium van de toekomst is, zoals Didier Ongena, Sales directeur van Microsoft Advertising, het uitdrukt.

Zo beschikt 107% van de Belgen over een GSM (14% van de bevolking heeft er immers twee of meer) en zegt 92% van de GSM-bezitters (iedereen zowat dus) dat er geen dag voorbij gaat zonder dat ze het toestel gebruiken.

Ongena over de voordelen van mobile advertising: “Met online reclame op GSM kan je mensen op elk moment van de dag individueel bereiken – thuis, op het werk en onderweg. Bovendien bestaan er GSM’s voor ieder inkomen en worden de toestellen die toegang bieden tot het internet steeds goedkoper. 2009 zou het jaar van de mobile moeten worden, net zoals 2008 het jaar van Social Networking is geweest”.

Erick Cuvelier, Chief Marketing Officer van Mobistar voegt er aan toe dat zijn bedrijf in 2009 een toename verwacht van het aantal Belgen die hun GSM gebruiken om op het internet te gaan. Ook agency Fastbridge komt bij monde van MD Veronique Simons aan bod: “De gebruikers beschouwen hun mobiele telefoon meer en meer als een verlengstuk van hun PC.” Ze besluit: “de GSM wordt heel snel een geprivilegieerde omgeving om te communiceren met je doelpubliek.”

Back to top button
Close
Close