Nieuwe cijfers over internetgebruik in België en Europa

Microsoft Advertising stuurde ons de belangrijkste resultaten van een recente Mediascope Europe studie.

post-image-3

Die studie, die wordt verricht door de European Interactive Advertising Association, toont aan dat de rol van Internet voor de Europese surfer evolueert. Vijf jaar geleden zagen de Internetgebruikers het net vooral als een informatiebron terwijl ze het nu steeds meer gebruiken ‘voor vrijetijdsactiviteiten en om hun dagelijkse leven vorm te geven’.

De Mediascope studie bevat naar goede gewoonte ook enkele cijfers over eigen land. Zo lezen we dat volgens de European Interactive Advertising Association  67% van de Belgen het Internet wekelijks gebruiken. Dat is meer dan het Europees gemiddelde dat op 60% ligt.

Meer dan de helft van de Belgische surfers zijn dagelijks online, waarvan 77% ook ’s avonds en 58% ’s weekends online gaan. Ook blijkt dat de helft van de breedbandgebruikers, die vandaag uiteraard de hoofdmoot uitmaken, draadloos surfen.

Tenslotte blijkt dat de 25- tot 34-jarigen het meest Internet gebruiken. Microsoft: “In België zijn de 25- tot 34-jarigen ook actieve ‘lifestyle users’. Meer dan de helft (57%) communiceert regelmatig via sociale netwerksites en 33% creëert een persoonlijk profiel.”

Back to top button
Close
Close