Nieuwe functie voor AdWords-gebruikers mikt op iPhone en G1

Google meldt in een blogpost dat AdWords adverteerders een nieuwe campaign-level optie hebben voor gebruik op de iPhone en de G1.

post-image-3

De AdWords adverteerders kunnen hun tekst- en beeldadvertenties tonen op beide toestellen, evenals op andere mobiele apparaten met full HTML browsers.

De advertenties kunnen naar gewone landingspagina’s linken en het is dus niet nodig om speciale mobiele landingspagina’s te creëren, noch om speciaal advertenties in mobiel formaat te maken.

De adverteerders kunnen hun display ads enkel tonen op deze mobiele apparaten en er exclusief campagnes voor creëren. Er is ook een aparte rapportering.

De G1 is de - door HTC geproduceerde – eerste op Google’s Android-platform gebaseerde smartphone (gecommercialiseerd via T-Mobile). Eerder deze week werd overigens nog bekend dat een resem nieuwe spelers Android (of beter de Open Handset Alliance) hebben vervoegd. Onder hen noteren we ondermeer Garmin, Vodafone, Asus, Toshiba en Sony Ericsson.

Wie er alles wil over weten surft naar deze link.

Back to top button
Close
Close