Home/Regies/GroupM ziet alleen online hoop voor reclamebestedingen GroupM ziet alleen online hoop voor reclamebestedingen Volgens WPP zijn GroupM zullen de wereldwijde online reclamebestedingen volgend jaar dalen met 0,2%. 2008-12-10Comment Dit jaar stijgt die adspend nog met 2,6%. In totaal zou de reclamemarkt volgend jaar afklokken op 458 miljard USD. De verwachte daling is meteen de eerste sinds 2001, toen de reclamemarkt kromp met 3% na de enorme groei van 2000 (+15%), het jaar van de dotcom-boom.De reclamebestedingen in West-Europa zouden volgend jaar dalen tot 113 miljard USD. Ook dit jaar zal West-Europa overigens een negatieve groei noteren (-0,7%). Het wordt een beetje eentonig maar ook bij GroupM heet het dat de enige reclamevorm die significant groeit de Internetreclame is. Die zou wereldwijd toenemen met 5% in 2009.Maar dat is toch nog een fikse daling in vergelijking met de groei van 16% van dit jaar.Meer info op deze link. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address