GroupM ziet alleen online hoop voor reclamebestedingen

Volgens WPP zijn GroupM zullen de wereldwijde online reclamebestedingen volgend jaar dalen met 0,2%.

post-image-3

Dit jaar stijgt die adspend nog met 2,6%. In totaal zou de reclamemarkt volgend jaar afklokken op 458 miljard USD. De verwachte daling is meteen de eerste sinds 2001, toen de reclamemarkt kromp met 3% na de enorme groei van 2000 (+15%), het jaar van de dotcom-boom.

De reclamebestedingen in West-Europa zouden volgend jaar dalen tot 113 miljard USD. Ook dit jaar zal West-Europa overigens een negatieve groei noteren (-0,7%). Het wordt een beetje eentonig maar ook bij GroupM heet het dat de enige reclamevorm die significant groeit de Internetreclame is. Die zou wereldwijd toenemen met 5% in 2009.

Maar dat is toch nog een fikse daling in vergelijking met de groei van 16% van dit jaar.

Meer info op deze link.

Back to top button
Close
Close