Online luik voor campagne Be Gold project

Zoveel mogelijk Belgische atleten sturen naar de Olympische Spelen van 2014, 2016, 2018 en 2020. Dat is het doel van het Be Gold project.

post-image-3

Bij zo een project hoort uiteraard ook een campagne en die is van de hand van Famous. Het communicatiebureau maakt voor de motivering van de jonge topsporters gebruik van twee van onze lokale sporticonen: Tia Hellebaut en Justine Henin. Beiden worden uitgespeeld via TV-spots waar de en hun jeugd centraal staat.

Daarnaast is er ook een online luik. Dat bestaat uit de website www.be-gold.be waar jonge topsporters hun droom kunnen filmen en opladen. Dat materiaal wordt dan ‘verzegeld’ om het vier jaar later te herbekijken en te evalueren waar de sporter in kwestie ondertussen ‘staat’.

In het kader van het Be Gold project werden 21 subprojecten opgestart voor 13 sporttakken. In totaal doen 498 sporters mee aan het programma.

Verder wil het initiatief, dat werd opgezet door de Gemeenschappen bevoegd voor de sport, de sportadministraties en het BOIC, met de steun van de Nationale Loterij, een ‘gunstig topsportklimaat creëren en een integraal topsportbeleid uitbouwen’.

Back to top button
Close
Close