Formaatwijzigingen en rich media richtlijnen bij IAB België

IAB België laat weten dat er op zijn website een update beschikbaar is van de standaardformaten voor online reclame.

post-image-3

De ‘Task force Webvertising’ van het IAB stemde daarbij de nomenclatuur en de meest voorkomende formaten af op de Amerikaanse IAB normen. Het IAB wil daarmee naar eigen zeggen “duidelijkheid en eenvormigheid scheppen in de formaten en zo (grensoverschrijdend) online adverteren veel makkelijker maken”.

Concreet dan. De vier Universal Ad Package formaten ondergingen net als de andere formaten een kleine wijziging. De voornaamste is dat het gewicht wordt opgetrokken van 30 naar 40KB wat dat ietsje meer creativiteit moet toelaten.

Verder werd er ook een Eyeblaster process opgesteld dat de belangrijkste stappen mee geeft bij het integreren van rich media in webvertising-creaties.

Alle wijzigingen, evenals het Eyeblaster process zijn te vinden in de Toolbox van het IAB, en wel via deze link voor de formaten en deze link voor het Eyeblaster process.

Back to top button
Close
Close