Home/Online VIDEO/Studie van IBM toont digitale reclamevoorkeuren Studie van IBM toont digitale reclamevoorkeuren IBM heeft recent de resultaten van zijn tweede wereldwijde onderzoek naar de digitale media- en entertainmentgewoonten van de consument bekend gemaakt. 2008-11-26Comment Uit het onderzoek, waarbij 2800 mensen werden bevraagd uit zes landen (in Europa Duitsland en het VK) blijkt dat het gebruik van digitale contentdiensten, als social networking en digitale video, sterk in de lift zit, zowel via PC als mobiele telefoon. En dat heeft ook zo zijn gevolgen voor andere consumptiepatronen.Bovendien blijkt dat consumenten een persoonlijke relatie willen opbouwen met adverteerders door informatie over zichzelf prijs te geven, tenminste als dat resulteert in getargete ‘incentives’ die passen bij hun levensstijl.Enkele bevindingen:- het gebruik van de meeste vormen van digitale contentdiensten is in vergelijking met vorig jaar verdubbeld- social networking heeft een penetratie van 60%- 76% van de bevraagde consumenten heeft al eens video op zijn of haar PC bekeken, een stijging met 27% tegenover vorig jaar- 32% heeft al video gekeken op een draagbaar apparaat of mobiele telefoon- bijna 60% van de respondenten is bereid data over zichzelf prijs te geven – zoals leeftijd geslacht, levensstijl en communicatievoorkeuren, in ruil voor iets ‘waardevol’- er is een duidelijke voorkeur voor digitale content die betaald wordt door reclame dan voor allerhande abonnementsformules waarbij de consument opdraagt voor de kosten.Meer data en conclusies op deze link. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address