Home/Regies/Onenigheid over online reclameprognoses in de VS Onenigheid over online reclameprognoses in de VS Recent voorspelde onderzoeksbureau Borrell Associates een afvlakking van de online reclamebestedingen in de VS, vooral op vlak van lokale bestedingen. 2008-11-24Comment Ook op deze site besteedden we daar aandacht aan. Het Amerikaanse MediaPost sprokkelde wat reacties van vooraanstaande mensen uit de sector die in sommige gevallen de negatieve prognoses van Borrell ronduit aanvechten.Een van hen is Clark Kokich, CEO van reclamebureau Razorfish (nu onderdeel van Microsoft). Hij geeft toe dat er inderdaad in de markt een zekere ‘softness’ is die al jaren niet meer was gezien en verwacht ook voor de online een groeivertraging aangezien online reclamebestedingen nu eenmaal onderdeel uitmaken van de mediamix.David Hallerman, analist bij onderzoeksbedrijf eMarketer is evenwel minder pessimistisch en ziet voor volgend jaar groei, hoewel 2009 volgens hem allicht het jaar met de traagste groei in online reclamebestedingen wordt sinds 2003. Anderen vechten de conclusies van Borrell aan vanuit methodologisch perspectief.Je leest het hele verhaal op deze link. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address