Behavioral targeting en privacy in het VK: zelfregulering?

De voorbije weken hadden we het herhaaldelijk over behavioral targeting, niet in het minst vanuit een privacy-perspectief.

post-image-3

Vooral in de VS liggen diverse sociale netwerken en online spelers op dat vlak onder vuur. In het VK lijkt men de zaak anders te willen aanpakken.

Clickz schrijft namelijk dat vorige week, tijdens een IAB conferentie in Londen, de Britse staatssecretaris voor ondermeer media, zei dat hij pleitte voor een zelfregulering van de online reclamesector inzake behavioral targeting.

Het Britse IAB blijft op dat vlak overigens niet bij de pakken zitten, aldus Clickz. Zo is de organisatie al in gesprek met verschillende spelers in het online behavior segment, als ondermeer Revenue Science, Phorm en NebuAd.

De Britse staatssecretaris zei verder dat hij de voordelen ziet van getargete online reclame maar dat een geïnformeerde instemming aanwezig moet zijn van consumentenzijde: geen opt-out maar opt-in dus.

Wordt vervolgd.

Back to top button
Close
Close