Home/Community marketing/Het online merkgedrag van jongvolwassenen Het online merkgedrag van jongvolwassenen Uit een recente wereldwijde studie door Synovate blijkt nog maar eens dat jongeren en jongvolwassenen vaak over merken praten en ‘brand content’ toevoegen aan hun social networking profielen. 2008-11-20Comment De studie, in samenwerking met Microsoft, toont ook dat jongvolwassenen ‘brand content’ toevoegen aan hun instant messaging diensten en thuispagina’s.Hoofdopzet van de studie was om na te gaan hoe veel jongvolwassenen op dagelijkse basis online interageren en bezig zijn met merken.De studie toont aan dat 28% van de bevraagden zegt over een merk te hebben gesproken op een discussieforum, 23% heeft merkgerelateerde content toegevoegd aan zijn of haar Instant Messaging dienst en 19% aan zijn eigen thuispagina of favoriete sociale netwerk.Synovate, onderdeel van de Aegis groep, bevroeg voor de studie meer dan 12.600 jonge surfers uit 26 landen. De respondenten waren tussen 18 en 24 jaar jong.Nog enkele conclusies uit het onderzoek, dat de naam `Young Adults Revealed` kreeg toebedeeld:- De bevraagden spenderen gemiddeld 2,5 uren per dag online voor niet-werkgerelateerde activiteiten- Bijna de helft klikt op online advertenties- 18% zoekt merk- of productinformatie via portaalsites- 24% laadt reclame- of marketingfilmpjes op naar social networking of videosites (in de maand voorafgaand aan de enquête)Meer info op deze link. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address