Lokatiegebaseerde mobiele sociale netwerken worden een hit

Volgens ABI Research zullen er tegen 2013 meer dan 82 miljoen lokatiegebaseerde mobiele social networking abonnementen zijn.

post-image-3

Het bedrijf ziet in mobiele location-based social networking dan ook de belangrijkste motor voor de groei van lokatiegebaseerde diensten in het algemeen. De reden is eenvoudig: mobiele social networking biedt de mogelijkheid om alle mogelijke lokatiegebaseerde diensten te combineren.
Denk daarbij ondermaar aan zoegheten ‘friend finders’, geo-tagging en lokale zoekmogelijkheden.

ABI beseft dat een deel van die lokatiegebaseerde mobiele diensten zullen aangeboden worden via bestaande social networking sites maar ziet toch ook een enorm potentieel voor mobiele ‘pureplayers’. Op het vlak van de apparatuur ziet ABI verder niet alleen een rol weggelegd voor de met alle toeters en bellen uitgeruste smartphones met geïntegreerde GPS zoals die vandaag bij de vleet worden gelanceerd.

Ook de zogeheten MID’s (Mobile Internet Devices) met ingebouwde GPS-ontvangers maken zich op voor een stuk van de koek. En tenslotte zijn er natuurlijk ook de met internet verbonden PND’s ofte Personal Navigation Deivces (zeg maar geavanceerde GPS-systemen). Kortom: convergentie alom en location-based voor de doorbraak.

Back to top button
Close
Close