Home/Blogs/Blogs in het aankoopproces Blogs in het aankoopproces Uit een studie van JupiterResearch (sinds een tijdje onderdeel van Forrester Research) blijkt dat bloglezers sterk worden beïnvloed worden door blogcontent voor hun aankoopbeslissingen, doorheen verschillende categorieën van producten en diensten. 2008-11-06Comment Meer zelfs: blogs spelen vaak een belangrijke rol in de beslissing van de lezers om een effectieve aankoop te doen op een in de blogpost gespecifieerde plaats.De studie, uitgevoerd bij 2.000 Amerikaanse online consumenten, voor rekening van BuzzLogic, vond verder dat het lezen van blogs de laatste vier jaar groeide met zomaar even 300%.Dat blogs aankopen beïnvloeden mag blijken uit de bevinding dat de helft van de bloglezers zegt blogs praktisch te vinden voor aankoopinformatie.Volgens de studie bevinden blogs zich overigens in diverse stadia van het aankoopproces.Ze wegen het zwaarst door op het moment van de aankoopbeslissing zelf. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address