Akkoord Yahoo en Google herzien

In een poging om een volledige verwerping van hun samenwerkingsakkoord door de Amerikaanse overheid te voorkomen hebben Yahoo en Google een vernieuwde samenwerking voorgesteld.

post-image-3

Die houdt in dat Yahoo zoekreclame van Google op zijn eigen sites zal ‘draaien’ en dat de bedrijven de inkomsten zullen splitsen.
Ook wordt de samenwerking ingekort tot twee jaar in plaats van de eerder voorziene tien jaar.
Verder beperkt de herziene samenwerking de inkomsten die Yahoo uit de deal kan halen tot 400 miljoen USD en mogen adverteerders van Google ook kiezen om hun advertenties niet op de websites van Yahoo te laten zien.
De oorspronkelijke deal lag onder vuur omdat Google volgens critici tot 90% van de zoekmarkt kon inpalmen.
Yahoo zegt dat het zijn eigen reclamesysteem zal verder uitbaten en met Google zowel op het vlak van search als in andere domeinen zal concurreren.
Afwachten of de voorgestelde herzieningen zullen voldoende zijn.

Back to top button
Close
Close