Home/Online media/Behavioral targeting een kwestie van vertrouwen? Behavioral targeting een kwestie van vertrouwen? Het Amerikaanse Clickz bracht recent verslag van een webinar over behavioral targeting. Een van de thema’s die het meest aan bod kwamen was het belang van het creëren van een vertrouwen tussen uitgevers/adverteerders en hun doelgroepen. 2008-11-05Comment Het publiek blijkt volgens Clickz namelijk niet erg open te staan voor behavioral targeting praktijken.Ten eerste begrijpt de surfer sowieso niet goed de rol van reclame in de online media en ten tweede is er niet voldoende transparantie inzake de bedrijven en diensten die behavioral targeting gebruiken. Voor de goede orde: we hebben het hier over de VS.De auteur van het artikel op Clickz ging na wat de sector, die zich bezighoudt met behavioral targeting, kan doen om meer vertrouwen te genereren.Haar tips:- Toon aan dat behavioral targeting het potentieel heeft om de gebruikerservaring te verbeteren. - Creëer consistentie en voorspelbaarheid bij de consument. Of met andere woorden: “doe wat je belooft”.- Communiceer open en accuraat. Wees transparant op het vlak van je bedoelingen en je motieven voor behavioral targeting. - Zorg dat de surfer weet hoe hij makkelijk uit een behavioral targeting programma kan stappen. - Toon oprechte interesse voor de consument.- Zet de media in om misverstanden uit de weg te ruimen Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address