Mobiele reclame binnen twee jaar ‘mainstream’ in het VK?

Volgens de Britse tak van het IAB wordt mobiele reclame ‘mainstream’ tegen 2010. Het IAB baseert zich daarvoor op eigen onderzoek.

post-image-3

Voor de studie van de ‘Mobile Council’ werden 115 Britse agentschappen, mediaplanners, creatieven en adverteerders bevraagd.

Daaruit blijkt dat mobiele reclame over de komende twee jaar een steeds belangrijker plaats zal innemen in de Britse marketingplannen.

Toch is er ook bij onze overzeese buren nog heel wat werk aan de winkel.

Wat cijfers: het IAB-onderzoek toont aan dat 62% van de respondenten groei verwachten in de mobiele ‘ad spend’ over de komende twee jaar en dat het mobiele medium tegen dan een aanzienlijke plaats zal innemen in de mediabestedingen.

Wel zit de markt nog met heel wat vragen. Uit de studie blijkt namelijk ook dat er een sterke nood is aan een voorlichting van de sector.

76% van de respondenten is bijvoorbeeld op zoek naar meer data over de efficiëntie van het mobiele medium.

Het Britse IAB vormde vorige maand een ‘Mobile Steering Group’ met de lokale mobiele netwerken 3, O2, Orange, T-Mobile en Vodafone om adverteerders en agentschappen beter te infomeren over de voordelen van het mobiele medium.

Meer info op deze link.

Back to top button
Close
Close