Nederlandse marketingblog start met magazine

Het model van de meeste media is sterk gelijklopend: men start met een magazine, koppelt er wat events of ‘Awards’ aan, eventueel wat boeken en men zorgt uiteraard ook voor een online luik, al dan niet sterk gebonden aan het blad. De volgorde waarin één en ander gebeurt kan variëren, zeker in deze digitale tijden. Wat je evenwel zelden ziet is dat een online community een blad start.

post-image-3

En net dat is wat onze Nederlandse collegae van Marketingfacts doen.
Samen met het Amstelveense Lenthe Publishers, dat ondermeer bladen als MarketingTribune en CommunicatieTribune uitgeeft, en begin dit jaar een samenwerkingsverband aanging met Marketingfacts.nl, lanceert de in 2002 opgerichte marketing weblog een tweemaandelijks magazine.
Marketingfacts.nl, goed voor maandelijks om en bij 80.000 unieke bezoekers, is ook in Vlaanderen geen onbekende.
Het werd opgestart door Marco Derksen, momenteel ook actief als voorzitter van IAB Nederland.
De eerste editie van het tweemaandelijkse Marketingfacts Magazine zal worden voorgesteld tijdens de Webwinkelvakdagen eind januari volgend jaar.

Tekst en uitleg in deze blogpost van oprichter Marco Derksen.

Back to top button
Close
Close