Home/E-commerce/Vergelijk.be vergelijkt online met offline prijzen Vergelijk.be vergelijkt online met offline prijzen Het is de moeite waard om online en offline prijzen te checken, zo kan je tot 30% goedkoper shoppen. Tot die conclusie kwam althans Vergelijk.be, de Belgische website waar je vergelijkingen van prijzen en producten terugvindt. 2008-10-21Comment Offline prijzen van 40 producten in dertien productcategorieën werden vergeleken met de eigen online prijzen. Vergelijk.be vergeleek o.a. navigatietoestellen, fototoestellen, wasmachines, gsm`s, laptops, mixers, enz. Uit de studie bleek dat maar liefst 39 producten goedkoper te vinden zijn via Vergelijk.be. Door je aankopen van o.a. grote en kleine huishoudtoestellen, telecomtoestellen, multimedia-apparatuur, fototoestellen, … online te doen, kan je vaak tot 20% besparen. Zelfs uitschieters van 30% blijken geen uitzondering. " We stuurden een team de boer op om de prijzen van die producten op te tekenen in drie verschillende grote elektronicaketens. Niet zelden zijn het ketens die zich graag profileren als de goedkoopste in de markt. We namen het gemiddelde van de drie prijzen en vergeleken deze met identiek dezelfde producten die we zelf aanbieden op Vergelijk.be. De kostprijs van verzending inbegrepen", zegt Ben Kerkhof, CEO van Vergelijk.be. "Producten die we aanbieden op de website, maar niet terugvonden in de winkels, hebben we gewoon uit het onderzoek geschrapt. We wilden alleen appelen met appelen vergelijken", alsnog Ben Kerkof.Gemiddeld zijn de online prijzen 13,9% goedkoper. Ongeveer een derde van de producten die op de site aangeboden worden zijn meer dan 20% goedkoper. Slechts van één product was de online prijs duurder.Heel wat mensen vinden de weg nog niet naar de vergelijkingswebsites (dagelijks vergelijken gemiddeld 13.000 Vlamingen vandaag prijzen en producten op Vergelijk.be). "We realiseren ons dat we daar nog wel wat evangelisatiewerk te verrichten hebben", vertelt Ben Kerkhof. Een internationale studie toonde recent nog aan dat 64% van de respondenten zijn aankoopgedrag zal aanpassen als gevolg van de kredietcrisis, annex economische crisis. "Tegen einde 2008 zal in België overigens een Franstalige equivalent boven de doopvont worden gehouden: Comparer.be. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address