Google AdSense nu ook in games (beta)

Google’s langverwachte ‘AdSense for Games’ heeft de beta-status gehaald, nadat de dienst ruim een jaar geleden werd aangekondigd en afgelopen zomer reeds hier en daar duchtig werd getest.

post-image-3

Vanaf nu kunnen geïnteresseerde makers van ‘casual games’ video-, beeld- en tekstadvertenties plaatsen in hun online aanbod van spelletjes.
Volgens een artikel op de Google AdSense blog krijgen de publishers ook de mogelijkheid om frames te integreren die slechts op bepaalde tijdstippen zichtbaar zijn, bvb. aan het begin of het einde van het spelletje, wanneer er een nieuw niveau wordt gehaald, enz.
Het AdWords team zal vanzelfsprekend zelf de nieuwe dienst aanbieden aan relevante adverteerders, maar de zoekgigant drukt erop dat publishers steeds de mogelijkheid zullen krijgen om ‘ongepaste’ advertenties eruit te filteren.
Gedurende de beta-periode komen publishers enkel in aanmerking wanneer ze een minimum van 500 000 gestarte spelletjes afgeklokt hebben en 80% van het bezoek op hun website afkomstig is van de Verenigde Staten of het Verenigd Koninkrijk.

Back to top button
Close
Close