Epsilon: economische malaise drijft adverteerders naar digitale marketing

Terwijl de economische malaise in de Verenigde Staten, Europa en Azië aansleept en er wereldwijd een sterke daling wordt verwacht in de vraag van consumenten, is het de primaire doelstelling van bedrijven om kosten te drukken en tegelijk marktaandeel te behouden of zelfs bij te winnen.

post-image-3

En terwijl kostenbesparingen steevast samengaan met het verlagen van het marketingbudget, zegt Epsilon dat het nu tijd is om nieuwe opportuniteiten te benutten. Senior marketeers dienen innovatief om te springen met hun huidige budgetten, en maken dat deze efficiënt worden besteed. Veel marketeers beseffen steeds meer dat de investeringen moeten gaan naar de communicatievormen die de meeste impact hebben: ‘data-driven’ digitale en interactieve marketing dus, ten koste van traditionele marketing.
De studie die Epsilon uitvoerde wijst inderdaad uit dat bijna 80% van de ondervraagde marketeers verwachten dat het marketingbudget zal verlagen, en bijna 40% verwacht ook een sterke impact op de bottom line. Tegelijk vindt 95% net dat marketing een belangrijke sleutelrol speelt wanneer het economisch minder gaat. Maar liefst 63% van de ondervraagde marketeers plant meer te gaan spenderen aan interactieve / digitale marketing, en 60% heeft de intentie minder te gaan spenderen aan traditionele marketingcommunicatie.

Back to top button
Close
Close