Digg wil wereldwijd voet aan de grond krijgen

De populaire ‘social news’ website Digg plant een wereldwijde expansie met lokale, vertaalde versies in landen waar er volgens mede-oprichter Kevin Rose ruimte is voor groei, met name Duitsland, Japan en Spanje.

post-image-3

Rose wil daarmee het groeiende aantal copycat-websites die her en der doorbreken de loef afsteken.

Digg laat bezoekers van de website toe om zelf nieuwsartikels aan te brengen in enkele tientallen categorieën en rekent op de massa lezers om het beste naar de startpagina te stemmen (met gegarandeerd veel trafiek als gevolg), en de minder nieuwswaardige of opmerkelijke artikels er van weg te houden. De site trekt maandelijks zowat 30 miljoen unieke bezoekers.

Digg heeft ondertussen reeds meer dan 40 miljoen dollar opgehaald in drie investeringsrondes, en wordt vaak geciteerd als overnamekandidaat voor grote mediabedrijven en internetspelers als Google en Microsoft.

Kevin Rose, die de website enkele jaren geleden oprichtte met nog enkele mensen, zegt dat bijna de helft van de bezoekers van Digg niet van de Verenigde Staten komt, en dat de meest actieve leden van de site zelfs in Londen wonen.

De gelokaliseerde versies zijn nog niet voor direct; de eerste zouden worden uitgerold tegen eind 2009.

Back to top button
Close
Close