Studie: het agentschap van de toekomst

Het Amerikaanse maar internationaal actieve dienstenbedrijf Sapient publiceerde recent de resultaten van de ‘The Agency of the Future’ studie (die het sponsorde). Om en bij 200 Amerikaanse CMO’s en senior marketing professionals, die direct of indirect betrokken zijn bij de allocatie van (interactieve) marketingbudgetten, deden er aan mee.

post-image-3

Ook Europese agencies kunnen er lessen uit trekken.

De studie legde zich toe op de verwachtingen die marketeers de komende twaalf maanden hebben ten aanzien van hun reclame- en marketingbureaus.

Concreter: wat zijn de belangrijkste kwaliteiten die deze agentschappen de komende twaalf maanden moeten kunnen tentoon spreiden?

Op basis van de antwoorden maakte Sapient Interactive, de marketingdienstenpoot van Sapient, een Top 10 “wish list” voor het agentschap van de toekomst.

Op de eerste plaats komt een grotere kennis van het hele digitale gebeuren. Meer dan een derde van de bevraagde marketeers blijkt op dat vlak niet voldoende vertrouwen te hebben dat hun bureau hen mee door de interactieve revolutie kan loodsen. Sterker nog: 45% van de marketeers is (of is van plan om) van bureau veranderd om die reden.

Niet minder dan 90% van de bevraagden wil dat zijn bureau meer gebruik maakt van ‘pull’ (denk aan sociale media) dan van klassieke ‘push’.

94% van de respondenten wil meer aandacht besteden aan virtuele communities om meer te begrijpen van hun doelpubliek.

Ontdek alle 10 wensen van de bevraagde marketeers via deze link.

Back to top button
Close
Close