E-mail marketing groeit fors

De terugval in advertentie-uitgaven is blijkbaar niet te merken op het vlak van goeie ouwe e-mail marketing.

post-image-3

Onderzoek wijst uit dat het nog steeds in populariteit stijgende medium verwacht wordt volgend jaar tot zowat 350 miljoen euro te groeien, of met bijna een kwart.

Het onderzoek werd uitgevoerd door E-consultancy’s 2008 Email Marketing Platforms Buyer’s Guide, en voorspelt dat bedrijven zich meer en meer zullen gaan toespitsen op e-mail marketing.

Adverteerders die hier nog geen aandacht aan besteden, zullen volgens de studie overtuigd geraken van het potentieel van het medium.

Een beter begrip van e-mail marketing ROI kan hier alleen maar bij helpen.

De studie zegt ook nog dat de financiële crisis en economische malaise ervoor zal zorgen dat e-mail voor vele bedrijven een belangrijk kanaal zal worden om geen klanten te verliezen.

E-Consultancy detecteert de volgende trends:

- bedrijven focussen steeds meer op e-mail marketing aangezien deze meer en meer geïntegreerd geraakt in de totale marketingmix.
- een beter zicht op ROI stuwt investeringen in e-mail marketing naar omhoog
- retentiemarketing wordt alsmaar belangrijker
- voortdurende polarisering van ESPs met een lage kost en verhoogde meerwaarde
- de ‘goeie’ marketeers zullen zich toeleggen op het aanleggen en verbeteren van adressenlijsten
- bedrijven zullen meer over hun klanten willen te weten komen om de boodschappen relevanter te maken

Back to top button
Close
Close