Online display advertising bestedingen stijgen met 8% in de VS

Volgens een kersvers onderzoek van TNS Media Intelligence zijn de Amerikaanse mediabestedingen gedaald in de eerste jaarhelft. De online media blijven evenwel overeind.
In totaal daalden de Amerikaanse reclamebestedingen in de eerste zes maanden van dit jaar met 1,6% op jaarbasis.

post-image-3

TNS Media Intelligence stelde verder vast dat alle 19 gemeten media het op jaarbasis in het tweede kwartaal slechter deden dan in het eerste kwartaal.
Internetreclame, in de metingen van TNS enkel display advertising (banners, skyscrapers, interstitials, buttons en zo meer), groeiden in de eerste jaarhelft met 8%.
Ook in andere landen, zoals het VK, blijft internetreclame het goed doen in een dalende reclamemarkt.
De top 10 van Amerikaanse adverteerders spendeerden in de eerste zes maanden een totaal van precies 8.442,7 miljoen USD. Dat is een daling met 3% op jaarbasis.
Deze top 10 bestaat voor de eerste jaarhelft uit respectievelijk Procter & Gamble, Verizon Communications, General Motors, AT&T, News Corp, Time Warner, Johnson & Johnson, Walt Disney, Pepsico en Kraft Foods.

Volledige data op deze link.

Back to top button
Close
Close