Eerste volwaardige opleiding voor contactcenter-operatoren in ons land

Vakorganisatie Contactcentres.be heeft een volwaardige opleiding op het getouw gezet voor operatoren van contactcenters.

post-image-3

De sector van de contactcenters, in ons land goed voor om en bij 50.000 jobs, heeft volgens Contactcentres.be nog veel groeipotentieel maar kampt tegelijkertijd met een imagoprobleem.
Dat was overigens ook de mening van Kristel D’Hondt, oprichter van contactcenter Mifratel, eerder dit jaar op deze site.
De opleiding van Contactcentres.be verloopt in samenwerking met het  postuniversitaire  vormingsinstituut  Impact  Cooremans en start nog dit najaar.
Het is meteen de eerste gelijkaardige opleiding in ons land. Met de opleiding wil Contactcentres.be ook een oplossing aanbieden om het tekort aan gekwalificeerde operatoren te vinden.
Luc Golvers, voorzitter van Contactcentres.be, drukt het zo uit: "We streven ernaar dat werken in een contactcenter als een volwaardig beroep beschouwd wordt. De job wordt te vaak  onderschat,  terwijl  het wel degelijk kennis en kunde impliceert.  Bovendien  vergeet  men  te  vaak  de  carrièremogelijkheden  binnen een  contactcenter”.

De opleiding is volgens de initiatiefnemers slechts één stap in de richting van een verdere professionalisering van de sector.

Back to top button
Close
Close