Home/People/Eerste volwaardige opleiding voor contactcenter-operatoren in ons land Eerste volwaardige opleiding voor contactcenter-operatoren in ons land Vakorganisatie Contactcentres.be heeft een volwaardige opleiding op het getouw gezet voor operatoren van contactcenters. 2008-09-29Comment De sector van de contactcenters, in ons land goed voor om en bij 50.000 jobs, heeft volgens Contactcentres.be nog veel groeipotentieel maar kampt tegelijkertijd met een imagoprobleem.Dat was overigens ook de mening van Kristel D’Hondt, oprichter van contactcenter Mifratel, eerder dit jaar op deze site.De opleiding van Contactcentres.be verloopt in samenwerking met het postuniversitaire vormingsinstituut Impact Cooremans en start nog dit najaar.Het is meteen de eerste gelijkaardige opleiding in ons land. Met de opleiding wil Contactcentres.be ook een oplossing aanbieden om het tekort aan gekwalificeerde operatoren te vinden.Luc Golvers, voorzitter van Contactcentres.be, drukt het zo uit: "We streven ernaar dat werken in een contactcenter als een volwaardig beroep beschouwd wordt. De job wordt te vaak onderschat, terwijl het wel degelijk kennis en kunde impliceert. Bovendien vergeet men te vaak de carrièremogelijkheden binnen een contactcenter”.De opleiding is volgens de initiatiefnemers slechts één stap in de richting van een verdere professionalisering van de sector. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address