Nederlandse MediaMonks maakt online game voor populair Nickelodeon-programma

Wie al iets oudere kids heeft kent ongetwijfeld Het Huis Anubis, zowat het kijkcijferkanon van Nickelodeon.

post-image-3

Ook online scoort de serie, die deze maand aan haar derde seizoen begint, goed. De online games, die eerder werden gelanceerd rond het programma, trokken de nodige jeugdige kijkers.

Voor de derde editie van het spel werd een pitch uitgeschreven waarbij het Nederlandse MediaMonks Games het haalde.

Head of Digital Media Vivian Opsteegh van MTV: “De vorige game leerde ons dat het aantal spelers niet meer extreem zou groeien. Dit terwijl wij wel het idee hadden dat er meer potentieel zat in Het Huis Anubis online. Daarnaast werd onder de grote groep fans, aangegeven dat zij toe waren aan een nieuwe gameplay. Het werd tijd om een heel nieuw concept te lanceren. De verschillende partijen zijn met heel diverse voorstellen gekomen. MediaMonks kwam met het meest aansprekende spelconcept, recht in het hart van onze doelgroep. Ook de aansluiting met de serie is zeer goed gevonden. ”

www.nickelodeon.nl/anubis

Back to top button
Close
Close