Home/Regies/IAB AdEx 2006-2007 studie: online spend in België groeit met 41% IAB AdEx 2006-2007 studie: online spend in België groeit met 41% Het IAB heeft de resultaten van zijn AdEx 2006-2007 studie bekend gemaakt. Daaruit blijkt dat de online reclamebestedingen in 2007 met 41% groeiden op jaarbasis. Display Advertising blijft de hoofdmoot voor zijn rekening nemen, aldus het IAB. 2008-09-16Comment Ook het aantal online campagnes steeg en het totale budget per campagne groeide met 7%.Nog enkele andere resultaten:-De totale spend bedroeg in 2007 meer dan 77 miljoen euro -Het aantal campagnes steeg met 42% -Campagnes met een budget tussen €25.000 en €75.000 komen het meeste voor en zijn goed voor 46,2% van de totale online reclame-investeringen. -Campagnes met een variërend budget tussen €75.000 en €150.000 vertegenwoordigen 21.3% van de totale markt -Campagnes met een budget groter dan €150.000 goed zijn voor 12,3% van de totale online investeringen. -Display Advertising (banners, buttons, leaderboards, skyscrapers, half pages, IMU’s, tekstlinks, splash pagina’s, interstitials, overlayers, enz.) maakt 67% van de totale bestedingen uit -Keyword Advertising is goed voor 18% van de totale bestedingen. -Content Integration was in 2007 goed voor 7%, email marketing voor 5%-Alle andere vormen van interactieve reclame maken net geen 3% uit van de totale online adspend. Of met andere woorden: mobile marketing, online video, advergaming en iDTV-reclame hebben nog een lange weg te gaan. Toch is het IAB positief: deze ‘diversen’ categorie groeide immers met 79%. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address