IAB AdEx 2006-2007 studie: online spend in België groeit met 41%

Het IAB heeft de resultaten van zijn AdEx 2006-2007 studie bekend gemaakt. Daaruit blijkt dat de online reclamebestedingen in 2007 met 41% groeiden op jaarbasis. Display Advertising blijft de hoofdmoot voor zijn rekening nemen, aldus het IAB.

post-image-3

Ook het aantal online campagnes steeg en het totale budget per campagne groeide met 7%.

Nog enkele andere resultaten:

-De totale spend bedroeg in 2007 meer dan 77 miljoen euro
-Het aantal campagnes steeg met 42%
-Campagnes met een budget  tussen €25.000 en €75.000 komen het meeste voor en zijn goed voor 46,2% van de totale online reclame-investeringen.
-Campagnes met een variërend budget tussen €75.000 en €150.000 vertegenwoordigen 21.3% van de totale markt
-Campagnes met een budget groter dan €150.000 goed zijn voor 12,3% van de totale online investeringen.
-Display Advertising (banners, buttons, leaderboards, skyscrapers, half pages, IMU’s, tekstlinks, splash pagina’s, interstitials, overlayers, enz.) maakt 67% van de totale bestedingen uit
-Keyword Advertising is goed voor 18% van de totale bestedingen.
-Content Integration was in 2007 goed voor 7%, email marketing voor 5%
-Alle andere vormen van interactieve reclame maken net geen 3% uit van de totale online adspend. Of met andere woorden: mobile marketing, online video, advergaming en iDTV-reclame hebben nog een lange weg te gaan. Toch is het IAB positief: deze ‘diversen’ categorie groeide immers met 79%.

Back to top button
Close
Close