Onderzoek QueroMedia: grote merken adverteren niet in zoekmachines

Het Belgische maar internationaal actieve SEM-bedrijf QueroMedia heeft een onderzoek uitgevoerd naar de mate waarin grote merken al dan niet aan Search Engine Advertising doen.

post-image-3

Conclusie van het bedrijf: heel wat grote merknamen (denk aan Coca-Cola, IKEA, Sony of Estée Lauder) adverteren niet in tekstadvertenties op zoeksites à la Google, Yahoo! of Windows Live Search.

QueroMedia ging één en ander niet na via een online audit maar stelde aan 200 Belgische en internationale bekende merken de vraag of ze een beroep doen op SEA.

Conclusie: slechts 13% antwoordde van ‘yes’.

Dat lage percentage zou in de eerste plaats te maken hebben met het feit dat veel bedrijven de mogelijkheden nog te onduidelijk vinden of omdat ze niet bekend zijn met SEA, aldus QueroMedia.

Verder blijken er uiteraard ook verschillen te bestaan naargelang de sector waarin de bedrijven actief zijn.

Meest SEA-minded zijn de reissector (aandeel van 35%) en de bank- en verzekeringssector (22%). Verder volgen de dienstensector (18%) , ICT en Telecom (14%) en de voedings- en retailsector (13%).

www.queromedia.be

JPDC

Back to top button
Close
Close