Publicis koopt Performics Search Marketing

Reclamegroep Publicis heeft Performics Search Marketing gekocht, een divisie van DoubleClick die nieuwe eigenaar Google om voor de hand liggende redenen wou verkopen.

post-image-3

Het in Chicago gebaseerde Performics zal worden geïntegreerd in Publicis zijn VivaKi Nerve Center.

Eind juni stelde het Franse Publicis dat VivaKi Nerve Center voor.

Het is een technologieplatform dat het bedrijven makkelijker moet maken om advertenties aan te kopen op Internet en mobiele media. Het bedrijf doet dat samen met de vier groten: Google, Microsoft, Yahoo en AOL.

VivaKi Nerve Center moet via één enkele interface toegang bieden tot alle uitgevers en reclamenetwerken.

DoubleClick zal de adserving-basis uitmaken van VivaKi dat verder ondermeer zal gekoppeld worden aan Yahoo zijn RightMedia, Windows Live, uitgeversnetwerk Drivepm, AOL zijn Platform-A en nu dus ook Performics Search Marketing.

VivaKi Nerve Center belooft ook targetingmogelijkheden.

JPDC

Back to top button
Close
Close