10% extra online verkoop tijdens de solden

De solden hebben een belangrijke impact op de online verkoop. Ogone, Europese leverancier van diensten voor online betalingen, stelde in juli 2007 een toename van meer dan 10% van het aantal transacties en het omzetcijfer online vast.

post-image-3
Indien men weet dat de zomervakantie één van de kalmste periodes is voor de online activiteiten, beseft men des te beter het uitzonderlijke karakter van deze toename.

Teveel websites zijn nog zuiver informatief en geven de koper informatie over de gaande prijzen en kortingen, maar verplichten deze laatste naar een fysieke winkel te gaan indien hij een product wenst aan te schaffen. De cijfers van Ogone houden dus geen rekening met het effect van het web op de verkoop in de ‘reële wereld’.

De solden online bieden talrijke voordelen op hun fysische tegenhanger: geen files op het internet, de solden starten om klokslag middernacht en de winkels zijn 24u/24 en 7d/7 bereikbaar.

De toegepaste taktiek waarbij heel het jaar door speciale aanbiedingen worden aangeboden op het web, trekt veel klanten en stelt hen in staat voortdurend goede koopjes te doen.

Back to top button
Close
Close