Sociale media niet populair voor communicatiedoeleinden

Leads United heeft de resultaten bekend gemaakt van een nieuwe enquête rond ‘social media’. Belangrijkste conclusie: het Belgische bedrijfsleven loopt communicatiegewijs niet storm voor blogs, RSS, podcasting, wiki’s en andere typische 2.0-nieuwigheden.

post-image-3
Het grootste potentieel lijkt weggelegd voor RSS-feeds: Leads United vond dat 48% er kansen in ziet voor zijn communicatie. Maar slechts 24% van de respondenten gebruikt ze. Waarbij wij ons afvragen waar de anderen mee bezig zijn want als er nu iets simpeler en risicolozer is dan RSS-feeds die uiteindelijk een 2.0-variante zijn op mail…

Een groot deel van de respondenten lijkt wel graag met Wikipedia te prutsen (46%), slechts één respondent gebruikt ook wiki’s binnen zijn bedrijfscommunicatie.

Vanaf dan gaan de gebruikscijfers alleen maar achteruit: 37% van de respondenten is actief gebruiker van sociale netwerken, 27% gebruikt actief blogs, 20% is een actieve gebruiker van videocasts en 14% van podcasts.

De meeste respondenten zijn weinig communicatieheil in ‘social media’, en dan nog in de eerste plaats voor externe communicatie.

Back to top button
Close
Close