Home/Videos Interviews/Sociale media niet populair voor communicatiedoeleinden Sociale media niet populair voor communicatiedoeleinden Leads United heeft de resultaten bekend gemaakt van een nieuwe enquête rond ‘social media’. Belangrijkste conclusie: het Belgische bedrijfsleven loopt communicatiegewijs niet storm voor blogs, RSS, podcasting, wiki’s en andere typische 2.0-nieuwigheden. 2008-07-01Comment Het grootste potentieel lijkt weggelegd voor RSS-feeds: Leads United vond dat 48% er kansen in ziet voor zijn communicatie. Maar slechts 24% van de respondenten gebruikt ze. Waarbij wij ons afvragen waar de anderen mee bezig zijn want als er nu iets simpeler en risicolozer is dan RSS-feeds die uiteindelijk een 2.0-variante zijn op mail… Een groot deel van de respondenten lijkt wel graag met Wikipedia te prutsen (46%), slechts één respondent gebruikt ook wiki’s binnen zijn bedrijfscommunicatie. Vanaf dan gaan de gebruikscijfers alleen maar achteruit: 37% van de respondenten is actief gebruiker van sociale netwerken, 27% gebruikt actief blogs, 20% is een actieve gebruiker van videocasts en 14% van podcasts. De meeste respondenten zijn weinig communicatieheil in ‘social media’, en dan nog in de eerste plaats voor externe communicatie. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address